Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a subliniat că predarea în sistem online și accesul dificil la tehnologie au generat pierderi mari, care trebuie recuperate în cea mai puternică măsură cu putință. „Calitatea actului educaţional a scăzut foarte mult, din motive structurale, predarea online, şi din motive circumstanţiale, acces dificil la tehnologie”, spune demnitarul.

Ministrul Educației, despre calitatea actului educațional și orele remediale

 

„Calitatea actului educaţional a scăzut foarte mult, din motive structurale, predarea online, şi din motive circumstanţiale, acces dificil la tehnologie. Ambele cauze au generat pierderi mari care trebuie recuperate în cea mai puternică măsură cu putinţă. Vom monitoriza acest program de ore remediale. Pierderile sunt mari şi foarte mari. Sunt diferenţe între şcoli, între clase şi între elevi. Este foarte greu de crezut că vom putea recupera tot. Încercăm să recuperăm cât mai eficient şi cât mai mult. Am insistat foarte mult pe interesul major pentru deschiderea şcolilor în format fizic, fără a neglija starea de sănătate. Am insistat pe dreptul la educaţie. Pentru a recupera pierderile, e nevoie de prezenţa fizică. Dacă ai pierdut ceva din cauza de online, nu are rost să încerci să recuperezi acel ceva pierdut tot în online”, a afirmat Sorin Cîmpeanu, sâmbătă, la Realitatea PLUS, potrivit News.ro.

Ministrul Educației a precizat că „sunt 168.000 de elevi în clasa pregătitoare şi jumătate din alfabet a fost învăţat cu dificultate”.

„Nu îşi doreşte nimeni că şi cea de-a două jumătate a alfabetului să fie învăţată online. Grădiniţele şi învăţământul primar vor fi deschise în orice scenariu”, a mai spus demnitarul.

Sorin Cîmpeanu, pe B1 TV: „Dacă nu se întrunesc condițiile necesare din perspectiva infrastructurii sau a resursei umane, școala intră în online”

 

Începând de luni, majoritatea copiilor din România vor merge fizic la școală, în contextul în care debutul semestrului al II-lea va fi marcat de redeschiderea școlilor pe baza a trei scenarii. În direct pe B1 TV, tot sâmbătă, ministrul Sorin Cîmpeanu a explicat că există și unități de învățământ care, deși s-ar încadra într-un anumit scenariu, nu se vor deschide din cauza ce țin de infrastructură sau, după caz, de resursa umană.

„Ordinul de ministru comun Educație-Sănătate prevede foarte clar încadrarea în scenariile verde, galben, roșu corespunzător cu rata de infectare – mai mică de 1 la mie, între 1 și 3 la mie, peste 3 la mie, dar nu mai mult de 6 la mie, caz în care localitatea intră în carantină. Excepție de la această încadrare automată în scenariul în care se găsește localitatea pot face acele școli care au probleme de infrastructură sau care au probleme de resursă umană, probleme care împiedică asigurarea condițiilor necesare derulării procesului de învățământ. În această situație, școala va intra în online, se va face online. Dacă nu se întrunesc condițiile necesare din perspectiva infrastructurii sau a resursei umane, școala intră în online”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

În aceeași intervenție, demnitarul a vorbit și despre testarea elevilor care prezintă simptome.





Source link

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here