În ședința de miercuri, Executivul a modificat prin OUG statutul prefecților și subprefecților, aceștia devenind demnitari publici. Totodată, în OUG se mai precizează și faptul că aceștia nu sunt nevoiți să aibă studii de specialitate sau să fi absolvit programe de formare în acest sens, în domeniu, la numirea în funcție, cu condiția de a le dobândi într-un an.

„La propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Guvernul României a aprobat modificarea statutului prefecților și subprefecților. În ședința de Guvern de astăzi, 27 ianuarie, a fost aprobată, în acest sens, o Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea OuG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Actul normativ clarifică statutul prefectului și subprefectului ca fiind funcții de demnitate publică. Această modificare a fost necesară, a anunțat ministrul Administrației, pentru a corela reglementările cu rolul constituțional al prefectului de reprezentant al Guvernului pe plan local.

Necesitatea de clarificare a statutului prefectului și subprefectului a fost stabilită prin Programul de Guvernare, dar și Comisia Europeană a cerut României să delimiteze linia dintre rolul politic și de specialitate ale acestor două funcții, a atras atenția ministrul de resort”, informează un comunicat al Ministerului Lucrărilor, Dezvoltării Publice și Administrației.

 

Funcția de secretar general al instituției, introdusă la Prefecturi

 

Potrivit informațiilor de la MLDPA, pentru clarificarea delimitării între nivelul politic și cel administrativ al instituției prefectului, se introduce funcția de secretar general al instituției prefectului, funcție publică din categoria înalților funcționari publici, cu rolul de a asigura stabilitatea la nivel instituțional. Înființarea acestei funcții reprezintă o garanție suplimentară privind îndeplinirea imparțială a atribuțiilor prefectului, inclusiv în contextul în care acesta este demnitar.

Înaltul funcționar public ar urma să sprijine activitatea prefectului în exercitarea controlului de legalitate și coordonează structura de specialitate prin care se realizează aceste atribuții. Mai mult, spre deosebire de prefecți și subprefecți, pentru secretarii generali ai instituției prefectului sunt introduse condiții exprese de studii.

 O tânără a dezvăluit cum, în mod neașteptat, a descoperit un SECRET întunecat de famile. I-a schimbat total viața

Persoanele fără studii de specialitate pot fi numite în funcția de prefect sau subprefect, cu o condiție

 

Ministerul de Resort anunță că potrivit legislației în vigoare, pot fi numite în aceste funcții de prefect sau subprefect numai persoanele care au absolvit programe de formare specializată, pentru a asigura profesionalismul celor care exercită acest rol

Conform Ordonanței adoptate, a fost instituită o derogare de la această regulă, în sensul în care poate fi numită în aceste funcții o persoană care nu a absolvit programele de formare specializată, cu condiția ca, în termen de cel mult 1 an de la data emiterii actului de numire în funcție, să absolve un astfel de program, sub sancțiunea eliberării din funcție.

Prefecții și subprefecții își vor păstra calitatea de înalt funcționari publici pentru o perioadă de cel mult 30 zile de la intrarea în vigoare a acestei ordonanțe, urmând ca, după această perioadă, statutul lor să se conformeze noilor reglementări”, anunță Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.





Source link

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here