Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, susține că TAROM ar trebui să revină pe profit în 2024-2025. „Se lucrează intens la un plan de restructurare în scris, dar și în faptă”, a declarat el luni seară, precizând că planul implică uniformizarea flotei și reducerea personalului.

Ce a spus Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, despre planul de restructurare a TAROM și despre revenirea companiei pe profit

 

„TAROM a primit ajutor de salvare anul trecut, acel ajutor fie ar trebui returnat, dar nu are de unde să returneze şi ar însemna falimentul companiei, fie transformat într-un ajutor de restructurare. Se lucrează intens la un plan de restructurare în scris, dar şi în faptă. Planul implică uniformizarea flotei, ar rămâne cu o flotă un pic mai mică, cam trei sferturi din dimensiunea actuală, şi reducerea personalului, care a început”, a afirmat Cătălin Drulă, la Digi 24, potrivit Agerpres.

Întrebat dacă anul acesta vor fi vândute avioane din flota TAROM, ministrul Transporturilor a menționat că se vor vinde avioanele vechi, dar vor veni şi altele noi.

„Există o comandă făcută de acum doi ani de cinci Boeing-uri 737 Max, iar pe acest plan care eficientizează partea de costuri prin reducere de personal, ştiţi că TAROM avea o dimensiune ca număr de personal cam dublă faţă de o companie de mărime similară şi deja au plecat voluntar cam 300 – 400 de oameni şi sunt în evaluări finale ceilalţi, prin reducerea direcţiei tehnice, acolo era un centru mare de cost, şi externalizarea acestor servicii”, a adăugat Cătălin Drulă.

Conform ministrului, planul prevede mai mulți pași, iar la ora actuală acesta este notificat la Comisia Europeană.

„Trebuie aprobat de Comisie. Este un pas mare dacă il trecem cu management profesionist şi cu o structură corectă de costuri în sfârşit. Aici iar vorbim de o problemă mult, mult plimbată, ştim că TAROM e dublu, e mare, că are rude – am auzit şi în 2010, şi în 2014, 2016 şi 2018.(…) dar se poate face o companie eficientă, prin uniformizarea flotei. Vor fi două tipuri de aeronave Boeing şi ATR, ceea ce reduce cu mult costurile cu aeronave de tip modern. Şi în acest plan, TAROM ar trebui să revină pe profitabilitate în 2024 – 2025″, a menţionat Cătălin Drulă.
 





Source link

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here